Punktem wyjścia w kreacji spektaklu MY/WY był temat polaryzacji polskiego społeczeństwa drugiej dekady XXI w. Podejmowany przez choreografa Eryka Makohona temat realizuje się  w kilku przyjętych płaszczyznach twórczych:

Przestrzeń – Aktor – Widz

Poprzez fizyczne oddzielenie przestrzeni oglądających i oglądanych wiszącą siatką  autor czerpie z dramaturgii sytuacji wyraźnego podziału. Poprzez polaryzacje i oddzielenie widza pokazując potrzebę wspólnotowości i bunt przeciwko narzucanej prze współczesną politykę  konieczności zajmowania jednoznacznego stanowiska. Ta nowa/stara definicja przestrzeni stawia widza w nowej sytuacji odbierając mu funkcję niemego świadka spektaklu na rzecz roli zbiorowej postaci interlokutora. Pozorny podział stanowi  tu zatem formę zbliżenia – bezpośredniej konfrontacji.

Pieśń – Ciało – Widz

Pieśń ludowa  poddana nowej aranżacji to kolejny z faktorów twórczych budujących następny poziom podziału, podziału między tradycją a współczesnością,  polskością a duchem szerszej wspólnotowości. Konotacje z techniką śpiewu białego to oczywiste odniesienia do idei wolnościowych ale też energetycznej ekstatyczności zawierającej się często w istocie buntu. Ludowe inspiracje to nie tylko nawiązanie do „przenikającej” podziały mentalności polskiej z jej nutą przaśności i przywar z jednoczesnym naddaniem współczesnego beatu ale także nawiązanie do Poleskiej Techniki Tańca Współczesnego – koncepcji Jacka Łumińskiego. Zakłada ona czerpanie z ludowości jako ucieleśnienia nie tylko tradycji ale też pamięci historycznej czy losów narodu pozostawiających „ślady pamięci” w ciele, możliwe do przekucia we współczesny kod ruchowy sam w sobie stanowiący dramaturgię ciała – dramaturgie spektaklu. Ten kod ruchowy staje się głównym, naturalny i organicznym sposobem kinestetycznej komunikacji aktor – widz.

choreografia: Eryk Makohon i zespółdramaturgia: Eryk Makohon
reżyseria: Eryk Makohonwykonanie: Pamela Bosak, Paulina Dziuba, Monika Godek, Paweł Łyskawa, Angelika Mizińska, Magdalena Skowron, Mateusz Ulczok, Dominik Więcek
muzyka: Michał Paduch (śpiew: Paulina Dziuba)reżyseria świateł: Eryk Makohonscenografia: Eryk Makohon kostiumy: Eryk Makohon i zespółprodukcja Stowarzyszenie Krakowski Teatr Tańcapartnerzy: Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka
premiera (data i miejsce): 16 grudnia 2017, Cricoteka
czas trwania SPEKTAKLU: 60 minut

*Spektakl został nagrodzony w konkursie na najlepszy spektakl teatru niezależnego „The Best OFF 2018